Kétfelé vágná a MÁV-ot Lázár János minisztériuma
A miniszter bizalmi embere szerint az állami vasúttársaság jelen formájában nem tud tovább működni.
A miniszter bizalmi embere szerint az állami vasúttársaság jelen formájában nem tud tovább működni.
László Imre, Újbuda polgármestere arról számolt be, hogy az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium egy olyan társasházra is igényt tartana, ami nincs is az önkormányzat tulajdonában.
Újabb fontos információval gazdagodhattunk Orbán Viktor TikTok-oldalának köszönhetően: kiderült, mi van a táskájában a kormánytagoknak, amikor kormányülésre mennek.
Fordulat történt a Budapest-bérlet ügyében, mivel a felek nemrég módosították a megállapodást. Ez akár azt is jelenthetné, hogy márciustól akkor sem szűnik meg a bérlet használhatósága a MÁV, a Volán és a HÉV vonalain, ha esetleg addig nem tud megegyezni Lázár János tárcája a fővárossal. A minisztérium szerint azonban Budapest-bérlet biztosan nem lesz márciustól.
A spórolás az oka, hogy Lázár János miniszter leállította a hatáskörébe tartozó állami cégeknél a sport- és más szponzorációs támogatásokat – közölte a minisztérium a hvg.hu-val. Hozzátették: ez nem változik attól, hogy Kubatov Gábor Fidesz-alelnök a Fradi kézilabdásainak érdekében felháborodott ezen.
Az Ab Novák Katalin köztársasági elnökkel értett egyet, és nem adott lehetőséget arra sem, hogy személyesen hallgassák meg az építési és közlekedési minisztert.
Csak úgy érné meg megszüntetni a Budapest-bérletet jelenlegi formájában, ha az állam semmit nem fizetne a fővárosnak a törvényben meghatározott kötelezettségei teljesítéséért – írják.
A munkavállalói érdekképviselet nem tudja elfogadni a három év alatt 25 százalékos béremelésről szóló ajánlatot. És a továbbiakban a Volánbusszal akarnak tárgyalni, nem a MÁV-csoporttal.
Európában példátlan mértékű Magyarország vízfejűsége, sokkoló adatok mutatják, mennyire Budapestre áramlik a tudás, a pénz, és minden, ami vonzóvá tesz egy várost. Ráadásul az erőltetett fejlesztésnek kockázatai is vannak: mondjuk az Alföld kiürülése, vagy az, hogy olyan szocialista típusú iparváros jön létre, ahonnan azonnal lelép mindenki, ha a gazdaságban fordul a széljárás.
Készülnek a mozdonyvezetők is.
A főpolgármester és a kerületi polgármesterek szerint a kormány vállalásai konkrétak a rákosrendezői fejlesztéssel kapcsolatban, azt viszont egyelőre nem látni, hogy mit vállal majd az arab beruházó azon túl, hogy mekkora nagyságrendben fog fejleszteni.
A minisztert arról kérdezték, hogy szerinte miért nem Magyarországon képzeli el a jövőjét sok fiatal.
Érti vajon a kommunistázó Lázár János, hogy amikor Novák Katalin az Alkotmánybírósághoz továbbítja a kastélytörvényt, akkor azt Orbán Viktor engedélyével teszi? – kérdezi szerzőnk. Vélemény.
Más-más attitűddel, de egyszerre lett kihívója Karácsony Gergely főpolgármesternek Lázár János és Vitézy Dávid. Bár utóbbi még nem jelentette be, hogy az LMP jelöltjeként ringbe száll-e a városvezetői posztért, máris megindult a kombinálás, kinek okozhatna ezzel nagyobb károkat. Lázár eközben a bérleteket használja gyújtósnak Karácsony ellen.
Ki tesz ajánlatot, kinek és miről? Mi az, ami felett nem tudott megállapodni Karácsony Gergely és Lázár János, és mit kellene tető alá hozniuk a következő 7 hétben? Mire számíthat az, aki Csepelről, Békásmegyerről vagy Budakesziről jár a belvárosba? Közéleti podcastunkban Balogh Samuval, a főpolgármester kabinetfőnökével, Walter Katalin BKK-vezérigazgatóval, valamint Vitézy Dávid egykori BKK-vezér és volt közlekedési államtitkárral foglaltuk össze az elmúlt napok és hetek viharát a fővárosi és agglomerációs tömegközlekedés felett.
Hódmezővásárhely ellenzéki polgármestere elfogadná a közlekedési miniszter javaslatát a tarifaközösségre, bár ezt Lázár Budapesten kívül másnak nem ajánlotta fel konkrétan.
Jól jön Botka László polgármesternek, hogy az önkormányzati választás előtt ekkora ipari fejlesztést mutathat fel – noha korábban pont a fenntarthatóság fontosságával érvelt, hogy miért nem érkezik ilyen projekt a városba.
A helyjegyek másodosztályon a nem InterCity minőségű szolgáltatás esetén változatlanul 300 Ft-ba fognak kerülni.